AMD A10-7850K Review

ianuarie 31 09:42 2014

Stire din categoria Hardware: AMD A10-7850K Review

AMD A10-7850K Review

 

S-a vorbit mult si s-a scris si mai mult despre Heterogeneous System Architecture, prescurtat ca si HSA, AMD tinand nenumarate briefing-uri pe acest subiect. Mai mult, cred ca nu a fost conferinta AMD in ultimii ani in care sa nu auzim despre HSA si despre miracolele care le va face atunci cand va fi implementat. Asteptarea a luat sfarsit o data cu aparitia pe piata a lui Kaveri care este primul APU ce suporta HSA, modelul de varf A10-7850K fiind si subiectul nostru de astazi.

Acest articol nu este nici pe departe unul usor pentru ca pe langa HSA, AMD schimba totodata si arhitectura CPU-ului cat si a GPU-ului ce formeaza APU-ul Kaveri. Daca mai adaugam la asta procesul de fabricatie care este si el schimbat radical, AMD apeland la Global Foundries pentru o litografie pe 28nm optimizata special pentru APU. Asadar, asezati-va mai bine pe scaune, faceti-va comozi, luati-va ceva de baut, pentru ca avem de parcurs impreuna peste 50 pagini de analiza a noului APU HSA de la AMD. La cat am asteptat dupa el cred ca macar atata ii datoram, sa vedem macar daca am asteptat degeaba sau nu…

Problema spinoasa care cred ca e destul de evidenta pentru toata lumea este faptul ca orice tehnologie proprietara implementata in hardware are nevoie de suportul dezvoltatorilor software pentru a deveni un standard. Acest lucru poate fi facut in doua moduri: fie devine un stardard pentru toti producatorii (de exemplu: DirectX, OpenCL, instructiunile SSE si toate derivatele acestora, etc) sau sunt impinse cu foarte multi bani (CUDA, PhysX,  QuickSync, etc). Problema e ca unele dintre ele au intrat in umbra chiar si impinse de la spate cu fonduri impresionante, daca nu sunt un standard nimeni nu va dedica R&D pentru ca produsul lor sa fie compatibil doar cu anumite produse.

Am facut aceasta paranteza pentru a intelege de ce atunci cand voi analiza ce aduce nou HSA nu voi fi mut de uimire. Este o tehnologie foarte buna care trebuie sa-si faca aparitia demult si care ne poate schimba fundamental viteza cu care procesam / afisam /prelucram date cu dispozitivele noastre, dar se bazeaza foarte mult de suportul dezvoltatorilor. Fara acesta, HSA nu va avea mai mult succes decat a avut CUDA sau PhysX care inafara de cativa dezvoltatori in care s-au pompat bani la greu de catre NVIDIA nu s-au facut remarcate. Aceeasi poveste este si cu Mantle, care aduce un spor semnificativ de performanta mai ales in cazurile cand procesorul este asaltat cu cereri de catre engine-ul jocului, dar este compatibil momentan doar cu arhitectura GCN a AMD ceea ce inseamna ca fara o standardizare sau fara un suport masiv al publisherilor de jocuri nu va avea o soarta mult diferita de cea a lui Glide (API-ul low-level a lui 3Dfx dezvoltat la mijlocul anilor 90 si care rula doar pe hardware-ul propriu, adica placile din seria Voodoo).

 

kaveri

 

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53

  Article "tagged" as:
  Categories: