O companie ar putea pierde pana la 10.000 euro/an din cauza spamurilor si phishingului

septembrie 24 16:40 2009

Un studiu realizat de IT Assist analizand un total de 1.16 Milioane de
e-mailuri trimise catre 1.700 casute de e-mail ale utilizatorilor din
companii, pe perioada unei luni, releva faptul ca 58.13% din aceste mesaje
sunt de tip Spam sau phishing, se arata intr-un comunicat de presa remis
redactiei.

Concluzia este ca un utilizator de e-mail primeste in medie 22 de mesaje
e-mail pe zi din care aproximativ 9 sunt legitime iar restul reprezinta
mesaje nesolicitate.

Acest studiu, impreuna cu concluziile sale, face parte integranta din
campania educationala "Un IT eficient conduce la costuri mai mici si
profituri mai mari" lansata de furnizorul de solutii si servicii IT pe
15 Septembrie 2009.

Mircea Mitu, director tehnic IT Assist declara: "Pierderile cauzate
de un singur tip de incident IT – mesajele nesolicitate – pot fi foarte
importante. O companie cu doar 20-30 de angajati, cu acces la e-mail si
care nu foloseste o solutie de filtrare a e-mailurilor, poate primi in
medie 150 – 200 de mii de mesaje nesolicitate intr-un an.

”Daca presupunem ca un angajat pierde doar 30 secunde cu
descarcarea/citirea/stergerea fiecaruia dintre aceste mesaje, rezulta o
pierdere directa de 1250 ore lucratoare pe an, adica aproximativ 4.000 de
euro pe an (calculati la un cost mediu cu fiecare angajat de numai 500 euro
pe luna)".

"Fiecare companie isi poate face propriul calcul pornind de la aceste
cifre. La costul direct cauzat de pierderea de timp ar trebui adaugate si
costurile legate cu banda Internet consumata, costurile de oportunitate, ca
sa nu mai punem la socoteala pierderile ce pot fi suferite de urmarirea
link-urilor periculoase din aceste mesaje. Intr-o firma cu 30-40 angajati
si cu productivitate mediu-ridicata unde costul per angajat, incluzand
salariul, taxele si regiile este de cel putin 1000 euro pe luna, pierderile
totale datorate mesajelor nesolicitate ajung la 10.000 euro pe an"
continua  Mitu.

Utilizarea unei solutii de reducere a mesajelor de tip phishing sau spam
este indicata pentru toate companiile care folosesc comunicarea prin
e-mail. Pentru companiile care nu au un departament IT sau pentru
companiile care vor sa aiba un cost total al utilizarii solutiilor mult mai
scazut recomandam utilizarea de servicii externalizate de tip ‘managed
services’ care beneficiaza de partajarea resurselor hardware si software
precum si de specialisti in gestionarea solutiilor.

"Solutiile si serviciile ‘managed services’ oferite de IT Assist au
un grad mare de detectie si eliminare a mesajelor nesolicitate fiind
capabile sa elimine peste 90% din aceste pierderi financiare. Solutiile
noastre au un Cost Total de Operare foarte scazut datorita faptului ca au
resurse hardware si specialisti partajati, aducand companiilor beneficiare
o recuperare a investitiei de peste 500%" declara Marius Militaru,
Directorul de Marketing si Vanzari al IT Assist…. Citeste tot la corporatenews.ro.

  Categories: