Cei care detineti un abonament de internet fix de la RCS & RDS de 100 MBit si nu reusiti sa va conectati la internet folosind un router cu portul WAN de 100MBit, cel mai probabil aveti eroarea timeout waiting for pado packets in log-urile router-ului vostru.
Eu am aveam mesajul timeout waiting for pado packets in doua routere de la TP-LINK: unul este Router wireless N 300Mbps TP-LINK TL-WR841N iar celalalt Router wireless N 300Mpbs TP-LINK TL-MR3420, cu 3G. Ambele nu reuseau sa se conecteze prin PPPOE chiar daca am schimbat parola de doua ori sau am folosit un alt cont de internet de la RDS.
Eroarea Timeout waiting for PADO packets este destul de greu de gasit daca routerul vostru nu are optiunea de a loga evenimentele care se petrec in timpul functionarii. Orice router cat de cat modern trebuie sa aiba capacitatea de a loga (jurnaliza) tot ce se petrece in el. Anyway, daca nu reusiti sa va conectati si stiti sigur ca userul si parola sunt corecte, conexiunea fizica este buna si detineti un router cu portul WAN de 100mbit si un abonament de 100Mbit, atunci mai mult ca sigur ca aveti aceasta problema.
De ce apare aceasta problma? Simplu: RDS foloseste pentru abonamentele de 100Mbit doar 4 fire din cablul UTP iar celelalte patru nefiind conectate in mufa de retea deoarece doua dintre ele se folosesc pentru telefonie iar ultimele doua sunt neutilizate. Avand aceasta configuratie, placile de 100Mbit din routere nu stiu sa lucreze cu aceasta configuratie si nu pot face transmisia/receptia datelor, so, nu se face conexiunea.
Bun, acum ca am identificat problema, va intrebati care este solutia. Pai, sunt doua. Defapt sau 3 :).