De ce intră spam-ul în Spam la Gmail


martie 27 17:00 2012

Pe 20 martie, o domnişoară Software Engineer de la Google a anunţat pe Blog-ul oficial al Gmail că, începînd din acest moment, toate mail-urile intrate în Spam vor avea ataşată o explicaţie, precum motivaţia în urma unei sentinţe judecătoreşti. Am făcut şi noi o scurtă incursiune în folder-ul Spam, să vedem ce poveşti găsim.

 

Să verifici din cînd în cînd folder-ul Spam al mail-ului pe care-l foloseşti în mod uzual e un obicei bun. E drept că, la Gmail, cel puţin nouă din zece verificări sînt inutile.

Niciodată nu am suspectat filtrele Gmail de vreo greşeală atunci cînd mi-au trimis în Spam mail-uri precum Penis Enlargement Pills ori V14gr4, C1al1s. Mi-am imaginat că nu îţi trebuie cine ştie ce algoritm de filtrare ca să ştii cine are nevoie de mărire sau de pilule pentru potenţă şi cine nu :D . Dar trebuie să recunosc că mi-am pus ceva întrebări atunci cînd în Spam mi-au intrat mail-uri utile, de la prieteni cu care mă conversam şi prin Inbox. Cum a gîndit filtrul respectiv? Ce parametri a luat în calcul? Ce i s-a părut suspect?

 

Ei bine, pentru cei care-şi pun întrebări de acest fel, Gmail a început să ataşeze începînd cu zilele trecute cîte o etichetă explicativă (“a brief explanation”) deasupra fiecărui mesaj din folder-ul Spam.

Partea proastă e că trebuie să faci click pe mesajul respectiv ca să citeşti eticheta, ceea ce încalcă alt obicei bun care-mi spune să nu click-uiesc absolut deloc mail-urile suspecte. Însă, aşa cum spuneam şi mai sus, pe majoritatea nu îi va interesa de ce s-a dus în Spam mail-ul cu Erectyle Dysfunction şi nici cel cu Make money on eBay 99% automatically. Ci, cum au ajuns acolo, dacă au ajuns, mail-urile utile şi nesusceptibile de spam.

După o scurtă excursie prin propriul nostru folder Spam, noi am identificat două tipuri de etichete:

1. Cele simple, negru pe alb, de tip “Ce caută acest mesaj în Spam”. Cu posibilele variante de răspuns: “Pentru că pe expeditor l-ai marcat chiar tu ca Spam iniţial”, “Pentru că seamănă cu mesaje similare detectate de filtrele noastre ca fiind spam”.

 

2. Cele cu roşu, de tip avertisment: Fii atent cu acest mesaj! Poate conţine viruşi sau fişiere maliţioase. Sau Atenţie! Acest mesaj poate să nu fie de la cine susţine că este. Ai grijă pe ce link-uri apeşi în el sau la ce informaţii personale îţi dai.

Un singur mesaj a fost etichetat greşit ca “Be careful with this message”. Dar pentru asta există tot acolo opţiunea “Report Not Phisihing”.

 

. Citeste tot la pcworld.ro.

  Categories:
scrie un comentariu

0 Comments

Nu sunt comentarii!

Tu poti fi primul care incepe o conversatie.

Scrie un comentariu

Datele tale sunt in siguranta! Adresa ta de email nu va fi publicata. Toate campurile sunt obligatorii.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.